Saturday 12 June 2010

20 juni Vaderdag + Kleine blogcandy!

Hallo lieve allemaal,

Over een week is het alweer vaderdag, dus hoog tijd om aan de vaderdagkaartjes te beginnen!
Ik heb voor jullie 2 voorbeelden gemaakt.

Beide kaartjes zijn gemaakt met het Fauna papier van PapiColor... lekker stoer papier met slangen- en krokodillenprints.

Maar eerst het volgende:

Kleine vaderdag-blogcandy:

Ik ben reuze benieuwd naar jullie vaderdagkaarten.
De leukste vaderdag-kaart wil ik belonen met een leuk blok scrappapier (van Trend line, 15x15cm, 50 vel van Kars).
Om hierop kans te maken moet je 2 dingen doen:
1. een reactie achterlaten met daarin de link naar je eigen kaart op je blog èn
2. volger van mijn blog zijn.

Bij minimaal 5 inzendingen, maak ik op 20 juni bekend wie  gewonnen heeft!'
Veel succes!


Voor het eerste kaartje heb ik een Magnolia-stempel (collectie Fairy Tale) gebruikt welke is ingekleurd met copic markers.
De vierkantjes Fauna-papier heb ik op een vierkant stuk kaart karton geplakt (voor de stevigheid) en daarna heb ik met een zilverkleurige draad de stukjes op het papier genaaid.
Ik heb het zelf simpel en zonder tekst gehouden, maar je zou bijvoorbeeld op de linker 3 blokjes bijvoorbeeld nog de letters "pap", "dad"of "pa" boven elkaar kunnen plakken (met bijv. gestanste letters van een cuttlebug-alfabet).
 
Dit tweede kaartje is ook gemaakt met het Fauna-papier, maar toch weer heel anders.

Ik heb een malletje gemaakt waarop ik een paar stropdassen heb getekend.
Vervolgens heb ik de stropdassen (binnen de lijntjes) uitgesneden en er stukjes Fauna papier achter geplakt. Dit geheel heb ik vervolgens weer op een stukje kaart karton geplakt dat ik op de kaart heb geplakt met een paar foam-blokjes erachter (voor het 3D-effect). De kaart is afgemaakt met een stukje donker gebloemd papier (Cappela paper pad van Basic Grey), wat lint, (eigen) eyelets en strasssteentjes.

Omdat ik dacht dat jullie het misschien wel leuk zouden vinden om deze kaart na te maken, heb ik hierboven een kopie van het malletje geplaatst.
Het gebruik van het malletje is helemaal vrij, maar ik zou het erg fijn vinden wanneer je bij je kaartje een link naar mijn blog of naar het malletje wilt zetten.
 
Ik hoop dat jullie de kaartjes leuk vinden en ben reuze benieuwd naar jullie reacties en jullie eigen vaderdag-kaartjes.
 
Lieve groetjes,
Yvonne

6 comments:

  1. Wat een leuke kaarten !!! De stropdassen zijn zeker leuk, ik pik ze gelijk even mee ;-)

    ReplyDelete
  2. Schitterend.
    De stropdaskaart is geweldig, je patroon ga ik vast ens gebruiken, dank je wel.

    Groetjes Jolande

    ReplyDelete
  3. Wat een mooie kaarten. Vooral Robin Hood is schitterend, en ook erg mooi gekleurd!

    Groetjes,
    Diane

    ReplyDelete
  4. ik vind je kaartjes errug leuk, ik van de week eens kijken of ik ook zo'n mooi vaderdagkaartje kan maken.
    groetjes Nicole

    ReplyDelete
  5. Hai Yvonne,

    Wat een enorm leuke kaartjes, daar moet jouw vader wel erg blij van worden. Ik zou erg graag mee willen doen aan jouw blogcandy met mijn vaderdagskaart, maar heb geen flauw idee hoe ik een link invoer, hi hi hi.
    Denk dat jij mij wel weet te vinden, toch?

    Greetz en een fijn weekend!
    Monique.

    ReplyDelete
  6. wat een lekkere stoere kaartjes en ik ga het malletje zeker opslaan, wat een leuk idee!
    xxDebbie

    ReplyDelete

Wat leuk dat je een reactie wilt achterlaten!
Thanks for leaving a comment!
Yvonne