Thursday 10 June 2010

Heartfelt wishes....en tip over bevestigen van touw op je kaart.

Hallo lieve allemaal,

Ik kreeg laatst de vraag hoe ik het touw op mijn kaartjes bevestig.
Nou, eigenlijk heel simpel. Ik doe wat lijm (bijv. Velpon, maar de goedkopere flesjes van de Action Cre-Ation alleslijm werken ook prima vind ik... en heb al heel wat van die flesjes versleten!) op een stukje karton.
Daar haal ik het touw (nadat ik eventuele knoopjes erin gelegd heb) dan deppend doorheen, zodat de achterkant van het touw onder de lijm zit.
Dat leg ik vervolgens op zijn plaats op de kaart en ik zet het vast met een paar paperclips of leg er een boek op zodat het goed op de kaart plakt. Na een kwartiertje clipsen/of boek verwijderen en tatatata....het touw zit op zijn plek en kan niet meer verschuiven.
Ik hoop dat jullie iets aan deze tip hebben.

Voor de kaart van vandaag heb ik 2 stempels van Magnolia gebruikt, beide uit de Fairy Tale collectie.
De vleugeltjes van Tilda en de Fairy dust-stempel op de achtergrond heb ik voorzien van wat stickles voor een extra sprankelend effect. Het tekststempeltje is van Hero arts en het  scrappapier zijn een paar reststukjes die ik nog had liggen. Verder nog een paar bloemetjes en blaadjes en voila!

Ik hoop dat jullie het kaartje leuk vinden!

Veel lieve groetjes,
Yvonne xxx

6 comments:

  1. oooh wat een mooie kaart!!!
    Enneh dat touw plakken is erg leuk...maar de plaksel van de action heeft niet zo`n lang leven bij mij...ik plak graag met tacky gleu.
    Maar dat is dan weer mijn ding hihihi...
    nou je kaart is echt een schatje!!

    Lieve groetjes Janet

    ReplyDelete
  2. wat een schitterende kaart weer.

    Groetjes,
    Diane

    ReplyDelete
  3. Ik vind 't weer een schitterend kaartje!
    Voor wat betreft de lijm ben ik het helemaal met Janet eens, ik plak zulke dingen ook allemaal met Aleenes Tacky Glue. Dat droogt transparant op en het zit echt voor jaren en jaren muurvast.

    Groetjes Erika

    ReplyDelete
  4. Wat een plaatje zeg, heel mooi.

    Groetjes Jolande

    ReplyDelete
  5. wauw mooi kaartje!!!
    en een goed idee om de lijm ergens anders op te doen en dan het touw er door heen te halen....ga ik ook doen, maar dan ook met mijn tacky glue.
    groetjes Nicole

    ReplyDelete

Wat leuk dat je een reactie wilt achterlaten!
Thanks for leaving a comment!
Yvonne