Sunday 27 June 2010

Puppy love + Around the page-ponsen van Martha Stewart

Hallo lieve allemaal op deze (wederom) zon(nige)dag!

Volgens mij gaat het vandaag bloedheet worden....pfffff
Ik denk dat ik lekker een plekje in de schaduw op ga zoeken en met een groot glas koud water met ijsblokjes en citroen hou ik het hoofd dan nog een beetje koel...lol...

Vanmorgen ben ik vroeg opgestaan om lekker aan de freubel te gaan.
Voor de kaart van vandaag heb ik een stempel van Rachel Ann Miller (Puppy love) gebruikt.
Het stempelafdrukje is ingekleurd met distress inkt.
Het scrappapier is van Basic Grey. Het komt uit een blok dat "Max & Whiskers" heet en bevat supermooi scrappapier in het thema (mijn grote zwak!)  hondjes en poesjes. Het leuke van het blok is dat er ook prachtig, bijpassend ruit-, streep- en o.a. ook stippen-papier in zit.

Verder heb ik twee Martha Stewart ponsen gebruikt waarmee je rond om een vel kunt ponsen.
Ik hoor wel eens dat het zo moeilijk is om het patroon precies passend te krijgen.
Dat valt eigenlijk best mee, als je de bijsluiter bij de pons maar goed leest en opvolgt.
Ik kan me voorstellen dat niet iedereen het Engels goed beheerst, dus zal ik proberen het in het kort in het Nederlands aan jullie uit te leggen:

Around the page-ponsen Martha Stewart:
Je bent gebonden aan bepaalde vaste papiermaten om het patroon passend te krijgen:
De lengte en breedte van je te ponsen papier moet zijn exact 8,25cm / 12,7cm/ 17,15cm,21,59cm/26,04cm of 30,48cm zijn.

Voor een vierkante kaart kun je dus bijvoorbeeld een stuk papier snijden van 12,7cm x 12,7cm (dit is de maat die ik voor de kaart van vandaag heb gebruikt)
(Voor een rechthoekige kaart zou je bijvoorbeeld 12,7cm x 8,25cm kunnen gebruiken).
Vervolgens neem je de hoekpons. Vouw de "vleugeltjes" daarvan open, leg je papier er in en pons de 4 hoeken.
Daarna neem je de randpons en leg je het papier zo dat je precies op de hoekmal (die erop staat) ligt en pons je vanaf daar de rand.
Let er wel op dat je je papier op het aangegeven patroon van de pons legt, anders verschuift je patroon en komt het niet mooi uit.

Zo lukt het bij mij altijd prima.
Mocht er belangstelling voor zijn, dan kan ik natuurlijk altijd een keer naar de winkel van Ge-We komen om "live" het te demonsteren.

Ik wens jullie allemaal nog een hele fijne zondag.
Enne.....hou het hoofd koel dames!

Dikke knuffel,
Yvonne

4 comments:

  1. schitterend kaartje yvonne
    erg leuk gedaan
    liefs chantal

    ReplyDelete
  2. Schitterend, mooie geponste rand.

    Groetjes Jolande

    ReplyDelete
  3. Hij ziet er weer lief en mooi uit.

    Groetjes,
    Diane

    ReplyDelete
  4. wat een mooi kaartje weer! Echt een schat van een stempeltje trouwens en zulke vrolijke kleurtjes! Ook heel mooi gedaan met die pons hoor!
    xxDebbie

    ReplyDelete

Wat leuk dat je een reactie wilt achterlaten!
Thanks for leaving a comment!
Yvonne