Friday 12 November 2010

Snowy hug....


Hallo lieve allemaal!

Vandaag eindelijk weer eens een kaartje van mij....
Ik heb het de laatste 2 weken razend druk gehad met allerlei andere zaken en heb dus echt een beetje afgekickt van het kaarten maken....althans dat dacht ik.. ha ha....
Gisteren is mijn "kaarten-virus" weer in volle hevighied toegeslagen (oeps) en voila.....tatatatata...resultaat: het kaartje van vandaag.
Dan merk je meteen dat je je hobby echt gemist hebt!

Voor het kaartje van vandaag zijn de volgende materialen gebruikt:
- Stempel Snowy hug van Magnolia (collectie Merry Little Christmas)
- 2 snowflake ponsen van Martha Stewart
- en verder wat kant, bloemetjes en paktouw.

Het afdrukje heb ik ingekleurd met Distress inkt.
De randjes van het afdrukje heb ik gedistressed (met de Tim Holtz distresser) en daarna voorzien van een beetje Distress inkt voor de "oude" look.

De besneeuwde delen heb ik als volgt bewerkt:
De betreffende delen voorzien van een laagje Glossy Accents en vervolgens  meteen (als het nog nat is) hierover wat fijne glitter gestrooid.
De glitter zakt dan een klein beetje weg in de Glossy Accents.
Het geheel vervolgens  rustig laten opdrogen (dat duurt wel een paar uurtjes! ...dus gewoon je werkje wegleggen tot het echt droog is) .
Het leuke is nu dat je een soort 3D-effect krijgt op je afdrukje: de Glossy Accents blijft namelijk mooi bol op je papier liggen.
Ik vind het echt superspul waar je nog veel meer mee kunt, maar kom ik nog wel een keer op terug bij jullie.

Het stukje papier achter het stempelafdrukje heb ikmet de had gestikt.
Eerts heb ik langs een lineaal gaatjes gemaakt in het kartonnetje (leg er daarvoor een prikmatje onder) en vervolgend heb ik met draad en naald de stiksteekjes aangebracht.

Ik hoop dat jullie het kaartje leuk vinden,

Hele fijne dag allemaal nog.

Dikke knuffel,
Yvonne

5 comments:

  1. Ow, wat een vrolijk kaartje is het geworden.

    Groetjes Susanne

    ReplyDelete
  2. Het is een heel leuk, ijskoud kaartje geworden.
    groetjes,

    ReplyDelete
  3. wat een gaaf kaartje!!!
    echt super!
    groetjessss

    ReplyDelete
  4. schitterende kaart yvonne
    erg leuk gedaan
    liefs chantal

    ReplyDelete
  5. Wat een geweldige kaart weer. Enorm leuk die combi van die 2 stempels.

    Groetjes,
    Diane

    (PS vandaag mag ik Jade halen!!!!!!!!)

    ReplyDelete

Wat leuk dat je een reactie wilt achterlaten!
Thanks for leaving a comment!
Yvonne